Okara, vedeta bucătăriei vegetariene

Stiai ca in limba japoneza, okara se refera la reziduurile insolubile de seminte care provin de la prepararea de tofu si de soia? Iar prin extensie, se refera si la resturile de migdale, de nuci de caju, de ovaz sau de alune, care rezulta de la prepararea de lapte vegetal pe baza de oleaginoase sau de cereale. Lasate foarte multa vreme deoparte deoarece erau considerate drept un deseu fara valoare, okara incepe sa fie un produs din ce in ce mai apreciat.

Valori nutritive, utilizare in bucatarie… descopera de ce si cum poti integra si tu okara in alimentatia ta zilnica.

Okara – atuuri nutritionale. In general, toate tipurile de okara contin foarte putin zahar, acizi grasi saturati si sare. In schimb, sunt foarte bogate in fibre si proteine. Okara de soia de exemplu, este cea mai bogata in fier deci este cea mai buna alternativa la carne atunci cand ai un regim vegetarian de viata.

In masura in care contin si calciu, aceste produse sunt interesante si pentru cei care sunt intoleranti la lactoza. Okara de alune este cea mai buna pentru persoanele diabetice, in masura in care contine cupru, magneziu si vitamina E, dar si mangan mai ales. Un oligoelement esential pentru productia de insulina.

Cum se poate prepara okara? Anumite marci bio propun okara gata preparata. Dar asta nu inseamna ca nu o poti face chiar tu la tine acasa. Dar daca ai obiceiul sa iti prepari laptele vegetal la tine acasa, va fi si mai usor. Trebuie doar sa recuperezi pur si simplu semintele reduse in piure si apoi filtrate. Le poti pune in deshidrator pentru a se mai usca putin sau chiar in cuptor.

Okara in preparatele dulci. Okara are un gust dulce deci se poate strecura “incognito” in tot felul de preparate. Mai ales pentru a prepara biscuiti sau prajituri. Se poate folosi mai ales pentru a inlocui pudra de migdale sau o parte din faina. Okara de ovaz poate inlocui foarte bine fulgii de ovaz.

Okara in preparate sarate. Okara vine cu un plus de consistenta pentru supe si ciorbe, penru pateul vegetal si alte prajiturele sarate. Se poate folosi chiar si pe post de pesmet.

Mai poti adauga un strop de okara si intr-un suc smoothie, in salata de cruditati sau in supa de legume. Chiar poti incerca orice.

Nimic nu se pierde, totul se transforma. Un lucru perfect valabil si in acest caz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *